8 często popełnianych błędów przy tworzeniu strony www

Zdecydowałeś, że nadszedł moment, kiedy czas najwyższy stworzyć stronę internetową Twojej firmy. Masz bardzo dużo pomysłów, sporo rzeczy do zaprezentowania w ofercie i chcesz, żeby Klient mógł zobaczyć to w całej okazałości. Pamiętaj jednak, że co za dużo to niezdrowo i wystrzegaj się błędów, często popełnianych, już na etapie planowania.
 
#1 Dużo treści przedstawionych w nieciekawy sposób

Zazwyczaj mamy sporo do powiedzenia na temat naszej firmy, oferty i realizowanych przez nas przedsięwzięć. Jesteśmy przekonani, że każdy nasz potencjalny klient, będzie tym zachwycony, co najmniej tak jak my. Niestety, rzeczywistość jest zupełnie inna.

Ludzie nie lubią czytać długich tekstów. Warto pomyśleć o dodaniu ciekawych i przyciągających uwagę zdjęć lub innych multimediów, które będą urozmaiceniem dla treści. Pamiętaj, żeby pisać krótko i treściwie, wypunktować oraz sformatować tekst. Taki content będzie o wiele bardziej atrakcyjny dla użytkowników, niż „suchy” tekst, wrzucony na stronę.
 
#2 Brak informacji, gdzie trafił użytkownik

Bardzo często skupiamy się na tym, żeby kolorystycznie i ogólnie wizualnie nasza strona była ładna i atrakcyjna dla użytkowników. Zdarza się, że w tym wszystkim zapominamy o zamieszczeniu w widocznym miejscu informacji, która jest bardzo istotna dla użytkownika – co to za strona www?

Potencjalni klienci mogą trafić na podstrony naszej witryny z różnych źródeł – z mediów społecznościowych, wyszukiwarek, mailingu itp., dlatego potrzebują takiej informacji w nagłówku strony. Poza tym logo firmy, umieszczone w widocznym miejscu, będzie lepiej zapamiętywane przez użytkowników.

 

#3 Nieintuicyjna strona www

Ile razy zdarzyło Ci się przeglądać stronę internetową i chciałeś znaleźć dane kontaktowe lub inne informacje, ale nie było ich w miejscu, w którym się tego spodziewałeś? Niestety, jeszcze wiele stron internetowych jest nieintuicyjnych oraz niezgodnych z user experience. Istotnym elementem planowania strony internetowej jest architektura informacji, która pozwala uporządkować wszystkie treści i materiały, jakie chcemy zawrzeć na naszej witrynie.

Strona www powinna być uporządkowana w taki sposób, żeby użytkownik nie miał najmniejszego problemu z poruszaniem się po niej oraz łatwo mógł odnaleźć potrzebne informacje. Strona www zaprojektowana w taki sposób zwiększa konwersję, bo podajemy potencjalnemu klientowi „na tacy” to, czego potrzebuje – bez zbędnego angażowania go.

 

#4 Efekty specjalne, które przerażają użytkowników

Czasami podpatrujemy na stronach konkurencji różne funkcjonalności lub elementy, które nam się podobają i chcemy je mieć także na swojej stronie internetowej. Nadmiar takich efektów specjalnych może bardziej zniechęcić niż zachęcić Klienta do pozostania na naszej stronie.

Grająca melodyjka, której nie da się wyłączyć lub wielokolorowa animacja, mogą okazać się atrakcyjne tylko dla właściciela strony. Dlatego lepiej zdecydować się na jedną funkcjonalność, która urozmaici stronę, ale będzie też potrzebna w naszej branży.

 

#5 Brak spójności z systemem identyfikacji wizualnej firmy

Warto zwrócić uwagę na to, żeby strona internetowa firmy była spójna z systemem identyfikacji wizualnej lub z logotypem (jeżeli posiadamy). Dzięki temu Klient będzie mógł szybko skojarzyć, czy trafił na stronę internetową właściwej firmy – po logotypie lub innych elementach graficznych, które są na banerach i innych materiałach promocyjnych naszej firmy.

 

#6 Strona nie jest przystosowana do urządzeń mobilnych

Strona przystosowana do urządzeń mobilnych takich jak smartphone czy tablet to dzisiaj konieczność. Coraz więcej użytkowników przegląda strony internetowe właśnie w taki sposób i jeżeli my nie dajemy naszym potencjalnym klientom takiej możliwość to ich tracimy.

Strona responsywna jest już standardem, więc na etapie planowania warto dopytać, czy firma, której zlecamy nasz projekt, przygotuje dla nas właśnie taką stronę www.

 

#7 Strona internetowa, która ładuje się zbyt długo

Dobrze zoptymalizowana strona internetowa, która uruchamia się i pracuje bez zarzutu jest bardzo ważna, jeśli chodzi o użytkowników. Strona, która długo się ładuje może zniechęcić do korzystania z naszej witryny. Żaden użytkownik nie potrzebuje czekać kilkunastu sekund aż znajdzie to, czego potrzebuje, dlatego pójdzie na stronę internetową konkurencji, gdzie wszystko działa bez zarzutu – a my stracimy potencjalnego klienta.

 

#8 Nieciekawe treści z mnóstwem błędów językowych

Dobrze opisana oferta i przygotowane treści, dotyczące naszej firmy, mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Jeżeli użytkownik na stronie internetowej będzie widział błędy ortograficzne czy językowe to może mieć bardzo duże wątpliwości, co do kompetencji danej firmy.

Coraz więcej firm stawia też na edukację klientów poprzez treści, które publikuje na swoim blogu czy internetowej stronie. Warto pomyśleć również nad tym, bo dobrze opisane usługi w formie porad, mogą przekonać potencjalnego klienta, właśnie do naszej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *