Marketing internetowy Twojej firmy – zrób pierwszy krok

Marketing internetowy

Nie ma takiej branży, która nie powinna istnieć w internecie. Podstawą sukcesu jest dobry pomysł, dzięki któremu Twoja firma będzie wyróżniała się na tle konkurencji oraz jasno określony cel, który chcesz osiągnąć. Marketing internetowy pomoże Ci zbudować obraz wiarygodnej, kompetentnej i godnej zaufania firmy.

To właśnie w sieci konsumenci poszukują informacji na temat produktów i usług, które również Ty możesz im zaoferować. To pierwszy i główny powód, dla którego warto, żebyś rozpoczął swoją działalność w internecie. A jest ich o wiele więcej.

 

10 powodów, dla których warto zainwestować w marketing internetowy Twojej firmy

  1. Pozwól swoim klientom odnaleźć Cię w internecie. Konsumenci poszukują informacji
    w wyszukiwarkach internetowych na temat interesujących ich produktów lub usług, dlatego powinieneś posiadać stronę internetową, dzięki której dowiedzą się o istnieniu Twojej firmy
    i trafią właśnie do Ciebie. Ważne jest, żeby można było tam znaleźć najważniejsze informacje – dane kontaktowe oraz opis usług i produktów.
  2. Media społecznościowe to świetne narządzie do komunikacji z klientami i partnerami. To właśnie tu firma może pokazać ludzką stronę. Użytkownicy chcą rozmawiać
    z przedstawicielami firmy, konsultować się – i tego samego oczekują ze strony firmy. Dzięki mediom społecznościowym możesz budować pozytywny i przyjazny wizerunek firmy, która jest otwarta na klienta.
  3. Pokaż ludzi, którzy tworzą Twoją firmę. Internauci lubią widzieć, z kim będą współpracować i jakie wartości reprezentuje firma. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo, że zdecydują się korzystać właśnie z Twoich usług. Przedstaw poszczególne osoby z Twojego zespołu z krótkim opisem funkcji, które pełnią. Warto dodać zdjęcia pracowników i firmy. Świetnym pomysłem jest też nakręcenie filmiku, w którym zaprezentujesz cały zespół
    i specyfikę Waszej pracy.
  4. Zadbaj o stronę internetową Twojej firmy powinna być przejrzysta, schludna
    i funkcjonalna. Ważne jest również to, żeby znajdowały się na niej tylko te elementy, które rzeczywiście pasują do specyfiki Twojej branży. Zadbaj, żeby elementy graficzne, które umieszczasz w internecie i na Twojej witrynie były spójne z systemem identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Dzięki temu Twoi klienci nie będą mieli problemu z rozpoznaniem Twojej firmy
    w internecie oraz odwrotnie – użytkownicy, którzy chcą skorzystać z Twoich usług i znaleźli Cię za pośrednictwem internetu, nie będą mieli problemu z rozpoznaniem Cię w realnym świecie.
  5. Użytkownik w 10 sekund ocenienia, czy trafił na stronę firmy, której rzeczywiście szuka, dlatego tak ważne jest, żeby w widocznym miejscu była informacja o branży, którą zajmuje się Twoja firma. Jeżeli internauta będzie miał problem z dowiedzeniem się, czym zajmuje się Twoja firma, opuści stronę i będzie szukał dalej.
  6. Dbaj o spójność komunikacyjną na wszystkich płaszczyznach – zarówno na stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych.
  7. Uaktualniaj stronę internetową oraz publikuj informacje i wiadomości – dzięki temu użytkownicy będą widzieli, że strona żyje. Jeżeli znajdą na niej ciekawe i wartościowe treści, będą częściej zaglądać na Twoją witrynę
  8. Pomyśl o blogu firmowym. Dzięki temu możesz budować pozycję eksperta w swojej dziedzinie, a to zdecydowanie podnosi rangę Twojej firmy. Internauci chętniej skorzystają
    z usług firmy, która zna się na tym, co robi i dzieli się wiedzą na ten temat. Dzięki wartościowym treściom i częstej aktualizacji, Twoja strona będzie znajdowała się wyżej
    w wynikach wyszukiwania.
  9. Zadbaj o zaangażowanie internautów – można to robić na wiele sposobów, m.in. dzięki konkursom lub akcjom promocyjnym na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych.
  10. Promuj się za pomocą reklam Google. Daje to bardzo duże możliwości, jeśli chodzi
    o dokładne określenie grupy docelowej (m.in. ze względu na płeć, wiek, miejsce zamieszkania), ale przede wszystkim umożliwia dotarcie do osób, które poszukują produktów lub usług, które również Ty możesz im zaoferować.

Marketing internetowy jest bardzo skutecznym sposobem dotarcia do nowych klientów
i promowania się w wirtualnym świecie. W połączeniu z marketingiem tradycyjnym może przynieść naprawdę świetne efekty, które zwiększą nie tylko zysk finansowy Twojej firmy, ale również wzmocnią jej wizerunek wśród obecnych i potencjalnych klientów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *